Wat is een goed gesprek? Hoe herken je een goed gesprek en wat zijn randvoorwaarden om het goede gesprek te kunnen voeren? In het webinar van 15 september geeft een deskundige je inzicht vanuit de theorie maar ook vanuit de eigen ervaring bij gemeenten en daarbuiten. Aan de hand van praktijkvoorbeelden vertellen andere organisaties hoe ze het goede gesprek mogelijk maken.
Goed duidelijk krijgen waar een gemeentemedewerker behoefte aan heeft om het werk nog beter te doen, is nu belangrijker dan ooit. De krapte op de arbeidsmarkt neemt alleen maar toe en daarom is duurzame inzetbaarheid van medewerkers juist nu erg belangrijk. Een gesprek waarin het vanzelfsprekend is dat er gesproken wordt op basis van gelijkwaardigheid, nieuwsgierigheid en oprechte interesse in de ander, is essentieel voor een vitale gemeente.
Wat je bespreekt, hangt af van wat er in je organisatie speelt en wat je doel is van het gesprek. Denk bijvoorbeeld aan hoe het thuis gaat en met iemands gezondheid en hoe dat van invloed is op het werk. Een goed gesprek zou ook kunnen gaan over complexe problemen in het werk en hoe iemand daar mee omgaat.
Dit is het derde webinar over het goede gesprek in een serie van vier. Elke keer komt een ander aspect van het goede gesprek aan bod. Meld je hier aan voor 15 september 2022.