Reserveer uw plaats!

Er zijn nog 33 plaatsen vrij!

Goede voorbeelden, in gesprek gaan met elkaar en even uit je eigen omgeving stappen. Je leert vaak het meeste door uit de hectiek van de dagelijkse praktijk te stappen en bij een ander te kijken hoe zij bepaalde zaken aanpakken. Dit kan tijdens de Summerschool Gastgemeenten dagen!

Oss

Op 12 juli kijken we in de keuken van gemeente Oss. Zij zetten klantreizen in, in het Sociaal Domein, en krijgen zo inzicht in wat de inwoner écht ervaart en op welke verbeteringen hij écht zit te wachten.

Hoe zorg je voor een verbeterd klantproces dat aansluit bij de behoefte van de inwoner?  En hoe zorg je dat je daarbij niet terugvalt in de systeemwereld? Gemeente Oss weet er inmiddels heel veel van en werkt nog dagelijks aan de verbetering van de interne processen om hiermee de inwoner nog beter van dienst te kunnen zijn.

Door het combineren van interessante, inspirerende sprekers, een wandeling in de wijk de afsluiting met een interactieve lunch waarbij je de gelegenheid krijgt om in gesprek te gaan met elkaar maar ook met de gedreven medewerkers die aan dit project werken, ga jij gelijk geïnspireerd aan de slag in jouw eigen organisatie!

Programma

09.30 – 10.00 uur Inloop
10.00 – 10.05 uur Opening door Gemeente Oss
10.05 – 10.45 uur Geïnspireerd verhaal door Hanneke Kunst, een bevlogen veranderaar die al klantreizen heeft mogen begeleiden bij onder andere Ikea en de NS en nu ook aan de slag is in de gemeente Oss.
10.45 – 11.15 uur Gemeente Oss zelf aan het woord. Hoe hebben zij de klantreizen ervaren? Wat kun jij als medewerker in een klantreis betekenen? En wat kan een klantreis betekenen voor jou en je je collega’s in het netwerk?
11.15 – 12.30 uur Aan de slag in een workshop om zelf te ervaren tegen welke vragen je aanloopt als je aan de slag gaat met een klantreis. De workshops staan in het thema van eerder uitgevoerde klantreizen in Oss: “Ik wil hulp bij mijn geldproblemen” (schuldhulpverlening), “Mijn kind heeft gespecialiseerde hulpverlening nodig” (Jeugd) en “Ik wil hulp” (individuele ondersteuning).Het doel is om zelf als deelnemer de meerwaarde van klantreizen te ervaren.
12.30 – 13.00 uur Afsluiting met lunch

Deelname summerschool

Ben jij werkzaam in het sociaal domein? Meld je dan aan voor deze dag!
Alleen wanneer je niet aanwezig kunt zijn en jij je niet op tijd afmeldt, worden er kosten in rekening gebracht (€ 75,-) per gemist dagdeel. Afmelden kan tot uiterlijk 5 werkdagen voor de start van het werkatelier.

Contact

Wil je meer informatie over deze bijeenkomst? Neem contact op met May Louise Yalcin van het A+O fonds Gemeenten (070-7630027) of stuur een email naar uitvoeringsautoriteit@aeno.nl.

Vervoer

De locatie is prima te bereiken met de auto en er is betaalde  parkeergelegenheid op loopafstand van het stadhuis. De locatie is ook prima bereikbaar met openbaar vervoer.

 

Er zijn nog 33 plaatsen vrij!

Vul uw voornaam in.

Vul uw achternaam in.

Vul uw werk e-mailadres in.

Vul uw mobiele nummer in.

Vul uw organisatie in.

Vul uw functie in.

Ga akkoord met de voorwaarden.


Let op: Bij niet tijdig afmelden brengen wij kosten in rekening.


Aanbevolen voor u