Maar wat betekent het gebruiken van een chatbot voor mens en organisatie? A&O fonds Gemeenten en VNG Realisatie organiseerden hiertoe op 22 april 2020 een webinar. Gemist? Bekijk hier nu de video.

Jeroen Stam en Alexandra van der Lee van A&O fonds Gemeenten nemen je mee in de laatste ontwikkelingen op het gebied van chatbots. Zij vertellen over hun aanpak, de veranderingen die zij zien en de wijze waarop de taken veranderen. Welke nieuwe taken komen er met de invoering van de chatbot bij en hoe kunnen medewerkers zich die aanpak eigen maken. En tot slot; welke lessen zijn geleerd?

Managers en Beleidsadviseurs Dienstverlening

Het webinar is bedoeld voor managers en beleidsadviseurs Dienstverlening. Heb je collega’s voor wie dit webinar ook interessant is? Stuur de video dan gerust door.

Vragen

Heb je inhoudelijke vragen over dit webinar? Mail dan naar dienstverlening@vngrealisatie.nl.

Chatbot in gemeente Dongen

Gemeente Dongen is de eerste gemeente die gaat testen met een chatbot voor inwoners. De chatbot staat op de website voor inwoners en antwoordt via tekstberichten. De chatbox houdt zich nu nog bezig met vragen rondom verhuizen en reisdocumenten omdat dat processen zijn die elke gemeente kent, dus een deel van de de teksten die de chatbot weergeeft is generiek.

[..] er is een deel lokale informatie die je moet toevoegen [aan de chatbot] en je hebt als gemeente ook je eigen tone of voice die je aan zo'n functie wilt toevoegen. Ook het doorverwijzen naar webpagina's of andere informatiebronnen is afhankelijk van de specifieke inrichting van de gemeente.

Floor Schepens, Beleidsadviseur dienstverlening

Meer lezen over het chatbot pilot in gemeente Dongen? Hoe zij het aanpakken en wat ze er tot nu toe van vinden? VNG Realisatie interviewde Floor Schepens, beleidsadviseur dienstverlening erover.

Misschien vind je dit ook interessant